fallback

За сгради с над 200 паркоместа ще се прави специална оценка за влиянието върху трафика

В нова наредба се залага приоритет на пешеходното движение, обществения транспорт и велосипедите при развитието на градската инфраструктура

14:05 | 06.06.17 г. 1

При строителството на нови сгради в България с предвидени повече от 200 паркоместа ще се прави специален анализ за влиянието върху трафика и натоварването на уличната мрежа.

Това е записано в нов проект на наредба за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии.

Текстовете са публикувани за обсъждане в портала за обществени консултации strategy.bg. Становища по предложението може да се изпращат до 6 юли.

Като цяло в наредбата се говори за даване на предимство на движението на обществения транспорт, велосипедното движение, пешеходците и електромобилите пред движението с лични автомобили на конвенционални горива и намаляване на използването на леки автомобили, мотоциклети, мотопеди и други замърсяващи моторни превозни средства.

Първи приоритет поне на думи се очертава да са пешеходците, следвани от градския транспорт, велосипедистите, едва след което идват моторните превозни средства. Предлагат се и мерки за по-добро координиране на различните видове транспорт за отвеждане на пътникопотоците.

Конкретно за пешеходните зони, в които ще се разрешава движение на градски транспорт или други специални автомобили (например – за зареждане на магазини в определени часове) се предвижда ограничаване на скоростта до 20 км/ч. При споделените зони, където ще преминават пешеходци, велосипедисти и автомобилно движение, ограничението на скоростта се залага на 30 км/ч.

Всички градове над 30 хил. души се предвижда да разработват план и програма за развитие на обществения транспорт за превоз на пътници, част от който ще е и планът за велосипедното движение. Отделно ще се прави и план за развитие на пешеходното движение и достъпна среда.

За по-малките градове – с население под 30 хил. души, такива планове ще се разработват по решение на общинския съвет.

Като цяло и големите, и малките населени места ще трябва да се съобразяват с електромобилите като транспортно средства, което се очаква все повече да навлиза в България. За строителството на всякаква обществена инфраструктура се залага и определен дял на инфраструктурата, която обслужва електрически превозни средства. Към 2030 г. се очаква електромобилите да са около 10% от моторните превозни средства в градовете.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:41 | 14.09.22 г.
fallback